08 Jun

Biking Vršatec 6/2009

V piatok 5.6.2009 okolo 19:00 sme mali naplánované stretko v hoteli Vršatec. Traja zo siedmych statočných (Vlado, Miňo, Pišta) cestovali z RS, vyrazili už o 14:00. Samozrejme náročná cesta dá zabrať (treba často dopĺňať tekutiny), takže cieľ dosiahli okolo 19:00.
Z BA vyrážal zbytok. Ja som mal navigátora Mira, ktorý síce mapu držal v ruke, ale aj tak sme dokázali minúť odbočku na Ilavu a zašli sme si asi 20km. Dôležité je, že sme dorazili. Martin prišiel prvý a Vlado K. posledný. Treba ale povedať, že neskorý príchod si vykúpil proviantom.

Opekačka to istila, keď sa schladilo, tak bol na pláne poker. Zrobení ako kone sme zaľahli medzi 3:00 až 4:00 ráno.

Prebúdzanie bolo ťažké, ale podarilo sa nám vyraziť na nepreskúmané územie o 10:00. V pláne sme mali okolo 30 až 40km. Naplánovaná trasa bola: Hotel Vršatec – Bieli Vrch – Brezová, Kaplnka – Pod Okrsliskom – Holý Vrch – Brumov – Bylnice – Svätý ŠtepánVlarsky pr. – Sidónie – Brezová, Kaplnka – Biely Vrch – Hotel Vršatec.

Krízu sme prežívali každý po svojom. Miro ju mal v stupáku k českým hraniciam, bojoval sám so sebou, ale treba povedať, že vyhral, došiel a prešiel celu trasu zdravý. Ja som ju mal na obede v Brumove, myslel som, že tam zaspím, prestala mi zaberať tabletka proti bolesti hlavy, plus toľko čerstvého vzduchu naraz tiež nie je zdravé. Martin, Miňo a Pišta boli v koncoch po skončení stupáku zo Sidónie k Brezová, Kaplnka. Vlado K. bol vraj tiež v koncoch v stupáku na Brezova, Kaplnka, ale trošku v inej časti, pretože sa s Mirom za Sidóniou oddelili od hlavného pelotónu a zablúdili (trápenie si predĺžili o ďalšie 2km v blate). Dôležité ale je, že všetci siedmi statoční došli na hotel zdraví a uťahaní ako kone. To bolo predsa cieľom.

Večer sme dali opäť poker a okolo 22:00 sme boli off. Na hoteli bola ale svadba, takže ja som klopkal dychovke do rytmu až do 3:00. Hrúúúza.

Aj na nedeľu bola v pláne trasa, ale ráno, keď som si skúsil sadnúť na bike, tak som si len skúsil. Nevytrénované ritné svaly sa ozvali. Cez dolinu bola pekná zrúcanina hradu, tak sme išli na hodinovú prechádzku. Na hrade tí, čo nešoférovali, dali tekutú desiatu a šli sme späť na hotel.

Vlado K. jediný zvládol ešte v nedeľu bike a dal si do tela ďalších 31km. Ja to nepochopím, ale vzdávam hold.

V nedeľu okolo 12:30 bol odchod. Musím povedať, že to bola veľmi vydarená akcia. Mnohí dali echo, že pôjdu aj na ďalšiu akciu, čo mňa osobne naozaj teší.

Foto nájdete na Picasa Web Album.

Prikladám pár máp trasy v Google Earthe:

od Erik, biking_vrsatec_6_2009 odporúčam pustit let ponad trasu v google earth, ručne robená